Websites & applicaties

Totaal Techniek Groep

Totaal Techniek Groep is een bedrijf dat totaaloplossingen biedt op het gebied van installatietechniek. Een prachtig vak, maar het is lastig om goed personeel te vinden. Daarom gingen we samen aan de slag om te zorgen dat Totaal Techniek Groep in beeld komt bij de juiste doelgroep.

meer weten?

Wilmar Boer
Bedrijfsfotograaf & Vormgever

Totaal Techniek Groep biedt totaaloplossingen op installatietechnisch gebied en is daardoor de ideale partner voor vastgoedeigenaren, projectontwikkelaars en gebouwenbeheerders die graag één aanspreekpunt willen voor alle installaties. Om dit waar te kunnen maken, is toegewijd personeel essentieel. En in de huidige markt valt het niet mee om de juiste mensen te vinden. Hoe kom je in beeld bij de doelgroep? Daarvoor moet je natuurlijk bij Beeldvoerders zijn.

Brand Archetype - wat is dat dan?

Voordat we met het vinden van de doelgroep aan de slag gaan, is het belangrijk om te weten wat Totaal Techniek Groep voor bedrijf is. Wij werken daarvoor met Brand Archetypes. Je kunt bedrijven namelijk - net als personen - indelen op karaktereigenschappen. Daarmee krijg je helder welke uitstraling bij je bedrijf past. En dat helpt je om de juiste mensen te vinden die bij je bedrijf passen. Kortom: essentieel voor de herkenbaarheid van je organisatie en voor het vinden van toffe collega’s.

Brand Archetype Workshop

Tijdens onze Brand Archetype Workshop werd duidelijk dat Totaal Techniek Groep gekarakteriseerd kan worden met het Brand Archetype ‘Ruler’. Kenmerkend voor dit type is het streven naar structuur, veiligheid, orde en leiderschap. Helemaal ‘in control’ zijn met een duidelijke visie. Met als doel een goedlopende organisatie te creëren met een hoge standaard.

Employer Value Proposition (EVP)

Het vinden van het juiste Brand Archetype is stap één. De volgende stap is een Employer Value Proposition (EVP): wat is je belofte naar je huidige en toekomstige medewerkers. Hoe wil TTG gezien worden als werkgever? Daarvoor kijk je naar 5 pijlers:

  • Compensatie (salaris, opslag, bonussen)
  • Arbeidsvoorwaarden (vrije dagen, vakanties, flexibiliteit, verzekering)
  • Carrièreperspectieven (promotie, ontwikkeling, training, coaching)
  • Werkomgeving (recognition, werk-privébalans, autonomie, uitdagingen)
  • Cultuur (missie, waarden, sfeer, teamdynamiek)

Het totaalplaatje

Om het totaalplaatje van TTG nog scherper te krijgen, waren we benieuwd of de werknemers zich herkennen in het Brand Archetype ‘Ruler’. Dus deden we een belronde onder de medewerkers om dit karaktertype te verifiëren en tegelijkertijd een beeld te krijgen bij de huidige werknemers van TTG. Als basis voor de vragen namen we de 5 pijlers van het Employer Value Proposition (EVP). Zo werd inzichtelijk hoe de huidige werknemers TTG als werkgever waarderen. Leuke en verhelderende gesprekken waarbij het Brand Archetype ‘Ruler’ bevestigd werd. Ook werden de sterke punten van TTG uit het EVP helder. Mooie input om de doelgroep van de campagne - bijpassende TTG collega’s - in beeld te krijgen.

TTG in beeld

Tijd voor de volgende stap: een bedrijf-in-beeld shoot bij een project waar TTG collega’s aan het werk zijn. In een groot pand in hartje Rotterdam mochten we een dagje meekijken met een aantal technische medewerkers en hen fotograferen in actie. Het resultaat: mooie beelden in ‘Ruler’stijl.

TTG collega in beeld op locatie

Daarnaast maakten we in onze Fotostudio portretfoto’s van 6 ambassadeurs van TTG die staan voor de verschillende vakgebieden. Een monteur, een Projectleider, een Back-office medewerker, een werkvoorbereider en collega's van de afdeling Planning en Contractbeheer werkten graag mee. Zo ontdekten deze TTG medewerkers dat ze ook nog verborgen talent hebben als fotomodellen.

WerkenbijTTG.nl

Met dit karakteristieke beeldmateriaal maakten we voor TTG een werken-bij website met Rulertype-design. Op www.werkenbijTTG.nl vinden toekomstige collega’s - naast de vacatures - ook meer informatie en gevoel bij TTG als werkgever. Bovendien kan er direct gesolliciteerd worden via verschillende kanalen: telefoon, mail, maar ook whatsapp.

Campagne Facebook & Instagram

En dan is het tijd om de doelgroep op te zoeken en te zorgen dat ze de werkenbijTTG.nl site vinden. Daarvoor richten we een social campagne in, die op Facebook en Instagram wordt uitgerold. Met pakkende visuals en karakteristieke teksten geven we TTG een herkenbaar gezicht online.

Voor Totaal Techniek Groep maakten wij een mooie website.

Bekijk deze website live

Anderen lazen ook

Wilmar Boer

Een technische uitdaging om een creatief doel te bereiken. Daar doe je Wilmar een plezier mee.

Meer over Wilmar

stefan roorda

Snelheid, creativiteit en drive. Soms op het duizelingwekkende af. Maar altijd met een brede glimlach.

.