Waarom bedrijfsfotografie?
Wat is het allermooiste wat je in beeld kan brengen van jullie organisatie? Wat is het meest aantrekkelijke van jullie bedrijf? De receptie? Het gebouw? De producten? De vergadertafel? Nee, natuurlijk niet: de mensen.
Mensen zijn bron van creativiteit, doorzettingsvermogen, geloofwaardigheid, vindingrijkheid, betrouwbaarheid en teamplay. Best mooi eigenlijk om het karakter van je organisatie in beeld te brengen. Daarom is het opvallend dat veel organisaties zichzelf niet laten zien. Websites vol met producten en stockfoto's. Maar waar zijn de mensen? Wat is er nou mooier dan karaktervolle organisaties die zichzelf durven te zijn? Zichzelf durven laten zien.
inhoudsopgave
stappenplan bedrijfsfotografie
- Wat is jullie merkkarakter?
- De briefing aan de fotograaf
- Foto ideeën verzamelen
- Fotolocatie kiezen
- Je collega's voorbereiden
- Fotoshoot op locatie (de dag zelf)
- Foto's selecteren
- Opleveren van de fotografie
- Foto's verkleinen voor de website
- Fotografie tips: het maximale uit je bedrijfsfotografie halen
Soorten bedrijfsfotografie
- Bedrijfsreportage
- Zakelijke portretfoto's van je medewerkers
- LinkedIn profielfoto
- Fotoshoot met visagie
- Eventfotografie
- Originele teamfoto
Veelgestelde vragen
Wat is er nou mooier dan karaktervolle bedrijven die zichzelf durven te zijn? Zichzelf durven laten zien.